לימודים בגיל השלישי

מבוגרים רבים מביעים רצון לחזור לבית הספר כדי להתחיל או לסיים תואר ראשון ואף תארים מתקדמים יותר. שינויים במשק הכלכלי, תוחלת חיים הולכת וגדלה וחשיבה מתקדמת ביחס לזקנה הפכו את הסטודנטים הפנסיונרים לתלמידים מן השורה. אף פעם לא מאוחר ללמוד משהו חדש!

אהבת? שתף ב:


 לימודים בגיל הזהב - סטודנטים פנסיונרים

 

בסתיו הקרוב, תלמידים צעירים הם לא היחידים שיחזרו לקמפוסים. מוסדות הלימוד השונים מקלים יותר ויותר על אוכלוסיית המבוגרים לקבל תואר או תעודה אקדמית והם אכן מנצלים זאת לטובה. הגעתם לגיל פרישה? נוסף על סיוע בטיפול בנכדים ועל טיולי קבוצות ברחבי הארץ, תוכלו לנצל את הזמן הפנוי גם כדי לחזור לאקדמיה, בין אם להעשרתם האישית או להשגת תואר.

 

למען הבריאות והנפש

 

מחקרים שבוצעו בקרב בני גיל הזהב מצאו כי לפעילויות פנאי ישנה השפעה חיובית על מנגנון הדמנציה (השכחה) וכן בכוחה לצמצם את הסיכויים ללקות במחלות. פעילות הקשורה בחיזוק החשיבה והזיכרון אכן מניבה תוצאות נפלאות בקרב קבוצת המבוגרים. השתתפות בקורסים וסדנאות החושפים את המשתתפים לידע חדש תעניק לכם להעניק כלים ומיומנויות, ותשפר את זיכרונכם ואת יכולת הריכוז שלכם.

 

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא

 

אמנם קיים יתרון עצום ללמידה בגיל צעיר, אך במקביל ניתן לראות כי לרכישת השכלה בגיל מבוגר יש יתרונות משלה. ראשית, הידיעה שמה שנלמד היום עשוי להיעלם מחר דוחפת את הפנסיונרים להשכיל ולרכוש ידע, כל עוד הזיכרון פועל במלוא כוחו. שנית, גם למידת תכנים חדשים על רקע רווי בידע, אוצרת בתוכה את הניסיון והמיומנויות שנרכשו בעבר ומאפשרת מחקר משמעותי ומורכב יותר בעתיד.

 

 

רוצה להתחיל ללמוד? מחפש קריירה? רוצה לדבר עם המומחים שלנו?

לחץ/י פורום ייעוץ לימודים וקריירה

 

 

הפן החברתי

 

ללמידה בגיל הזהב ישנם יתרונות נוספים הקשורים בפן החברתי. המשתתפים חשופים לעמיתים בני גילם וחברויות נוצרות על רקע ענין משותף. מעבר לכך, הם נפתחים לתחומים ונושאים חדשים וכך מוצאים נושאי שיחה משותפים עם הדורות הצעירים. ניתן לנצל למידת תכנים עכשוויים לפעילות היומיומית כגון יישומי מחשב ואינטרנט. הסובלים מחוסר שקט ומנוחה, ירוויחו מבילוי שעות רבות מחוץ לכותלי הבית וניצול הזמן בצורה פרואקטיבית.

 

ראייה לעתיד

 

החשיפה לתחומי מחקר ונושאים חדשים בעידן המודרני מגרה את חושיו של הסטודנט ויכולה להוות לו תחביב אהוב חדש. אם יש לכם עדיין רעב לצאת לדרך עצמאית, ניתן אף לפתוח עסק ולנצל את הידע שרכשתם במהלך השנים בנוסף להשכלה האקדמית. וכאמור, תהליך רכישת ההשכלה החל מנוכחות בשיעורים, קריאת חומר, תרגול שיעורי בית ולמידה אינטנסיבית למבחנים, עשוי למנוע בעתיד מחלות כמו אלצהיימר או דמנציה.

 

מסגרות לימוד

 

מכיוון שלא קיימת מגבלת גיל באוניברסיטאות ובמכללות השונות, מי שהגיעו לגיל פרישה ועומדים בתנאי הקבלה, יוכלו ללמוד קורסים לקבלת תואר או תעודה. ניתן אף להשתתף בקורסים המתקיימים במוסדות הללו מבלי שהמטרה תהיה קבלת אישור סיום מוסמך. עם זאת, ישנם קורסים שתוכננו ספציפית כך שיתאימו לאוכלוסייה המבוגרת מבחינת התכנים, קצב הלמידה והשהיה בין חברים בני אותו גיל ובעלי אותם תחומי התעניינות.

 

להלן דוגמאות בתחומי לימוד שונים:

 

קורסים באומנות - עבור אנשים בעלי תשוקה לעבודת היד קיימים קורסים מעשיים רבים העוסקים ביצירת עבודות אומנות כגון פיסול, ציור, רישום, צילום, בישול וכן הלאה. הללו דורשים לרוב עבודה בשתי הידיים ובכך הם מפתחים את שתי אונות המוח במקביל.

 

קורסי שפה זרה - אף פעם לא מאוחר ללמוד שפה חדשה שתאפשר לכם לתקשר עם אוכלוסיות חדשות, במיוחד במדינת ישראל המורכבת ממהגרים מכל העולם. כך תחזקו את מיומנויות הזיכרון, הדיבור והתקשורת.

 

עדכונים אחרונים באתר
חדשות ועדכונים
עכשיו בפורום
לכל הפורומים
מלגות חדשות
ימים פתוחים