סדנה לשיפור מיומנויות הכתיבה מההיבט הטכני, המיועדת לילדים בכיתות א-ג
מטרת הטיפול: שיפור יכולת הכתיבה מההיבט הטכני, באמצעות שיטת עבודה משולבת המאפשרת לילד ללמוד לכתוב בדרך המתאימה לו, תוך שיפור מיומנויות תפקוד ופיתוח מודעות האישית כגורם המוטיבציה לשיפור. רכישת אסטרטגיות ומיומנויות לשיפור איכות כתב היד, עיצוב, התארגנות במרחב הדף, כתיבה חופשית ותרגול העתקה יעילה ומהירה.
למי מיועדת הסדנה? הסדנה מיועדת לילדים בכיתות א'-ג' החווים קשיי קריאה וכתיבה. איתור הקשיים והתאמת הילדים לתוכנית יעשה במספר אמצעים:
1. מילוי שאלון על ידי הורים וצוות החינוכי ודיווחים של ההורים והצוות החינוכי.
2. בדיקת אבני יסוד לכתיבה, אבחון CQ (שליטה המודעת והרצונית במערך השרירי).
3. ראיון עם הילד.
מהלך הסדנה: לכל משתתף תותאם תכנית טיפולית על פי ממצאי האבחון. מבנה המפגש: הטיפול כולל עבודה בתנועה, על פי כלים בשיטת אלבאום, לשיפור רמת התפקוד של מערכות הגופניות, שיפור יכולת קואורדינציה גסה ועדינה, תאום עין-יד, התמצאות הגוף בחלל, התמצאות במרחב הדף, תרגול גרפו-מוטורי הכולל אחיזה נכונה של העיפרון, תרגול שרירי העין הרצוניים ותרגול לשיפור מיומנויות הכתב וההעתקה. הקניית אסטרטגיות לשיפור מיומנויות בסיסיות. הקניית כלים להגברת מוטיבציה וביטחון עצמי. עבודה מערכתית: שיתוף ההורים בטיפול, יצירת קשר עם גורמים מטפלים נוספים והדרכה לצוות החינוכי, כולל מעקב אחרי התקדמות הילד.
מספר משתתפים: 2-4 ילדים בסדנה
מבנה הסדנה: 15 - 20 מפגשים כל מפגש יערך כ-50 דקות עבודה פרטנית לפי תוכנית אישית המותאמת לכל ילד
על המנחה: מרתה מלמן, מטפלת בקשיי תפקוד ולמידה בשיטת אלבאום (MCQ) מורה להוראה מתקנת