מיד עם תחילת השנה נכנסים למסגרת ו.... הלחץ מתחיל מטרות, יעדים, תוצאות, הצלחות... כל המערכת מכווננת לכוון מוגדר כלשהו: התלמידים נלחצים משיעורים, מבחנים, מספרים... הפחד להיכשל מה יהיו הציונים?? המורים מתבקשים להגיע עם התלמידים לתוצאות, שוב המספרים... ההצלחה של התלמידים כדי לעמוד בדרישות המנהל!! המנהלים מחויבים לעמוד בדרישות משרד החינוך, ממוצע בית ספרי, תוצאות מיידיות להגדיל מספרים וכל זאת מבלי שנגענו במעגלים חברתיים, חינוכיים, ערכיים, מוסריים.... שמעצבים את ילדינו כאנשים בוגרים בחברה הישראלית. כבר בתחילתה של שנה אנחנו בתחושה של ל ח ץ ומיקוד על תוצאה לפני שהתחלנו לעשות את הדרך. זהו הרגע לנשום להקשיב להתבונן איך עכשיו נתפנה לחשוב על הילד שבתוכי, על המורה שבי, על המנהל שאני, על ההורה שגם הוא אני ??? בתחילתה של שנה אני מבקשת להפגיש אתכם הדמויות המחנכות, המלמדות, המהוות דוגמא לאוכלוסיה שלמה של אנשים מתמודדים עם כל חומרי החיים, עם החוויה של הוראה מתוך שמחה של יצירה, להכרת התלמידים, ללמד מתוך התייחסות לתחושות, העצמה אישית ומרחבית. באמצעות החומר הקרמי אשתף אתכם בחוויה של יצירה בחומר, תוך כדי הכרת טכניקות ואפשרויות שונות של עשייה, שאילת שאלות מכוונות להבנת המטרה, נמצא את הדרך לממש את הבחירה שלנו ביצירה מתוך מודעות והתבוננות כשהדרך משמעותית כמו התוצאה. מנחה – נירית אלונה בר אמנית, יוצרת בחומר ומציירת בשמן, מנחת קבוצות, מעבירה סדנאות בחומר קרמי, לומדת שיקום באמנויות, לומדת ומלמדת את אמנות יצירת החיים....