כמה קלוריות עולה לנו ארוחת החג

אולגה רז, מומחית לתזונה קלינית, מחברת הספרים "לאכול לחם ולרזות" ו"מרזים עם אולגה רז",
ראש המחלקה לתזונה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב.

אהבת? שתף ב:


אולגה רז, מומחית לתזונה קלינית, מחברת הספרים "לאכול לחם ולרזות" ו"מרזים עם אולגה רז",
ראש המחלקה לתזונה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב.

המנות המסורתיות הם כמובן תפוח בדבש ועוגת דבש. בהתאם לגודל, תפוח עץ אחד גדול מספק לנו כ-100 קלוריות, וכל כפית דבש – 20-25 קלוריות. תיזהרו מכמויות מופרזות. פרוסת עוגת דבש יכולה להגיע ל-150 קלוריות. רימון אחד – כ-100 קלוריות.

 

נראה מה יכול להיות המחיר הקלורי של סעודת חג מצויה (הערכים כמובן לא מדויקים ותלויים בצורת הבישול של כל אחד, גודל המנה, כמות השמן, הסוכר והדבש המוסיפים):

לאוהבי ראש הדג - אינו ידוע לי ערך הקלורי המדויק שלו, אני מעריכה אותו בכ-70 קלוריות.
קציצה אחת של גפילטע פיש (תלוי כמובן בגודל המנה) בנוסח "פולני" (עם סוכר) – כ-100 קלוריות, ללא סוכר – כ-70 קלוריות.

 

מנת עוף בינונית - 300 קלוריות, מנת בקר בינונית - 400 קלוריות
מנת תפוחי אדמה מטוגנים - 300 קלוריות
מנת אורז עם שמן – כ-200 קלוריות
כוס אחת שתייה ממותקת - 100 קלוריות
אגוזים ופיצוחים - 325 קלוריות ל- 50 גר’
כוס יין מתוק - 100 קלוריות
כוס יין יבש – 70 קלוריות

עצות לארוחת החג

 

  • למלא את רוב הצלחת במאכלים בעלי הערך הקלורי הנמוך יותר, כמו תבשילי ירקות, סלטים ופשטידות ירקות, שהוכנו עם מעט שומן, ומהמנות ה"משמינות" לקחת רק בסוף, בשארית המקום, לטעום מהן מעט ולהסתפק בכך.
     
  • כדאי למלא את הצלחת פעם אחת ולא להוסיף כל פעם תוספות. תוספות, במיוחד של מנות "שמנות" עלולות לגרום להעלאת הערך הקלורי של הארוחה בהרבה ובלי להרגיש.

 

  • בכלל, כדאי מאוד לשים לב לכל מה אתם שמים על הצלחת ולא לאכול בהיסח דעת, בזמן שיחה למשל. בלי לשים לב למה שאוכלים הערך הקלורי של הארוחה עלול לעלות באופן תלול. כדאי לתת דין וחשבון לעצמנו על כל פרוסה שהעמסנו על הצלחת.
     
  • להיזהר עם המנות האחרונות – אפשר לטעום מאלה שממש אי אפשר לעמוד בפניהם, מכל אחת קצת, או להסתפק במנה אחת בלבד. ריבוי מנות אחרונות עלול להוסיף מאות קלוריות לארוחה. את טעמן של רוב המנות אתם כבר מכירים, אז אפשר לדלג או לקחת ממש מעט, רק להרגיש את הטעם.
     
  • לשתות רק מים או משקאות דייאט.
     
  • לשתות יין במידה.

 

  •  בבוקר שלאחר הסעודה לצאת לפעילות גופנית או לצעדה. ובכלל, תתחילו בפעילות גופנית סדירה, תוכלו למזער את הנזקים הקלוריים של החג במידה משמעותית

    חג שמח!

אולי יעניין אותך גם

סטודנטים מספרים איך זה ללמוד במכללת ספיר

מאת: , 16/11/2021
סטודנטים מספרים על המכללה האקדמית ספיר - מה הם באמת חושבים על התואר, הקמפוס, המרצים והאווירה אחרי השיעורים? לכתבה המלאה >>

סטודנטים מספרים איך זה ללמוד במכללת צפת

מאת: , 15/11/2021
מה חושבים הסטודנטים של המכללה האקדמית צפת על הלימודים? הנה כל מה שיש להם להגיד על התואר, הקמפוס, המרצים ועוד. לכתבה המלאה >>

סטודנטים מספרים איך זה ללמוד בקריה האקדמית אונו

מאת: , 14/11/2021
מה מספרים הסטודנטים שלומדים היום בקריה האקדמית אונו על הלימודים, הקמפוס, התכנים והאווירה בתואר? לכתבה המלאה >>

סטודנטים מספרים איך זה ללמוד באוניברסיטת בן גוריון

מאת: , 14/11/2021
מה מספרים הסטודנטים על הלימודים באוניברסיטת בן גוריון? הנה מה שחושבים הסטודנטים על הקמפוס, הקורסים, המרצים והאווירה בבאר שבע. לכתבה המלאה >>

סטודנטים מספרים איך זה ללמוד באוניברסיטה הפתוחה

מאת: , 10/11/2021
סטודנטים מספרים על האוניברסיטה הפתוחה - מה דעתם על התואר, על השילוב בין עבודה ולימודים, על המרצים ועל הקמפוס? לכתבה המלאה >>

סטודנטים מספרים איך זה ללמוד באוניברסיטת אריאל

מאת: , 9/11/2021
מה מספרים הסטודנטים על הלימודים באוניברסיטת אריאל בשומרון? הבאנו לכם חוות דעת של סטודנטים שלומדים היום באריאל ומספרים על המרצים, הקמפוס, האווירה בלימודים ועוד. לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
כתבות אחרונות
עדכונים אחרונים באתר
חדשות ועדכונים
עכשיו בפורום
מלגות חדשות
ימים פתוחים